تجربه بازاریابی آنلاین بسیار شیرین است

با روش های نوین بازاریابی آنلاین سهم خود را از بازار رقابتی دریافت کنید.

استراتژی تبلیغات چیست؟


استراتژی تبلیغات چیست؟

استراتژی تبلیغات چیست؟

تعریف یک استراتژی تبلیغات :


استراتژی تبلیغات در واقع نقشه یک راه برای فروش یک محصول به مشتریان بالقوه همان محصول است. در دنیای تجارت استراتژی های تبلیغاتی بسیاری برای فروش محصولات مختلف وجود دارد و کمپانی های مختلف با توجه به شرایط و ویژگی های محصولات خود، از استراتژی های تبلیغاتی متفاوتی استفاده می کنند. اما در کل تمامی استراتژی های تبلیغاتی از اصول پایه‌ای پیروی می کنند. در صورتی که مایل به شناخت کامل این استراتژی ها هستید پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را مطالعه نمایید.

1) کیفیت محصول


قبل از اینکه هر کسب و کاری فرآیند تعیین استراتژی تبلیغاتی را شروع کند باید کیفیت محصول خود را مشخص نماید.
نکته: این کیفیت باید نسبت به قوانین موجود در سطح بازار رقابتی مشخص شود.
  •     منظور از کیفیت محصول ویژگی های محصول یا خدماتی است که شما در کسب و کار خود  به مخاطبانتان ارائه می کنید 
  •     مزایایی که خدمت یا محصول شما نسب به سایر رقبا دارد چیست؟
 این کیفیت هسته اصلی استراتژی های تبلیغاتی هر کسب و کاری خواهد بود بعد از مشخص کردن مزایای خود و کیفیت محصول با سادگی بیشتری می توانید شروع به تبلیغات و رساندن پیام تبلیغاتی به مخاطبانتان داشته باشید. فراموش نکنید که رساندن پیام به گوش مخاطبان، تنها از راه نوشتار و یا گفتار نیست و لازم است در جز به جز مسیر تبلیغاتی تان مزیت خود را به نمایش بگذارید.


2)   وضعیت بازار


پس از مشخص شدن کیفیت، نوبت بازار سنجی و بررسی وضعیت بازار است . شما باید بدانید بازار هدف شما چه کسانی هستند و یا خدمتی که شما رائه می دهید به چه نیازی پاسخ می دهد. 
پاسخ به اینگونه سوالات مستلزم فرآیند خاصی است که آن را تحقیقات بازار می نامند. تحقیقات در بازار معمولا توسط متخصصین این حوزه انجام میگیرد و در این گام تمام مواردی از جمله سن، جنسیت، وضعیت اجتماعی و تمام مواردی که مرتبط به بازار هدف می شود مشخص خواهند شد .در تحقیقات در بازار مطالعه ای در خصوص نحوه رفتار مشتریان و نحوه برخورد با آن ها انجام می شود. شما باید بدانید چه نوع تبلیغاتی جذابیت بیشتری برای مشتریانتان دارد ؟ و یا اینکه بازار هدف شما بیشتر در چه مکان هایی حضور دارند؟ و یا در چه زمینهای بیشتر مطالعه می کنند. به عنوان مثال شما آموزشگاه موسیقی دارید و بالطبع می دانید دانش پژوهان شما افرادی هستند که به موسیقی علاقه دارند بنابراین بهترین مکان ها برای تبلیغات شما مجلات مختص موسیقی یا مغازه های فروش آلات موسیقی و یا از این قبیل مکان ها می باشد. حال بعد از مشخص شدن این موارد لازم است موارد دیگر نیز مانند پیام تبیلغاتی مناسب، طراحی تبلیغات و ... مشخص شود. گام بعدی در تحقیق در بازار مشخص کردن میزان تقاضای محصول و یا خدمت شماست. از همان ابتدا شما باید بدانید مخاطبانتان به چه میزان به محصول و یا خدمت شما نیاز دارند. آیا حاضر هستند برای خدمت و یا محصول شما هزینه کنند؟ پس از این گام نوبت  به  بررسی بازار اشغال شده توسط رقبایتان می رسد. تحلیل اوضاع اقتصادی و بررسی حجم بازار دید بالایی برای حرکت های بعدی به شما می دهد. هدف کلی تحقیق در بازار بالابردن توان فروش، پیدا کردن توانایی های بالقوه و ارائه راهکارهایی جهت افزایش فروش می باشد. مطمنا اگر شما یک دید باز و کاملی از کسب و کار خود ، نحوه رفتارمشتریانتان و بازار رقابتی که در ان هستید داشته باشید بسیار هوشمندانه تر و دقیق تر حرکت میکنید.و از خسارتهای ناشی از عدم شناخت بازار در امان می ماند.


3)  اهداف بازاریابی و تبلیغات


پس از شناخت کامل بازار، می توانید در مورد روند تبلیغاتی تان  تصمیم بگیرید. با توجه به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت هر کسب و کاری اهداف بازاریابی ان نیز متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال هدف یک شرکت جمع آوری بانک اطلاعات خاص و یا افزایش فروش محصولاتش می باشد و یا کسب و کاری دیگر تنها هدفش برندینگ می باشد. در این مرحله با  توجه به شناخت کامل از بازار و سیاست گذاری داخلی کسب و کارتان و مطابق با بودجه مدنظرتان مناطق جغرافیایی و یا فضاهای مجازی مناسب جهت تبلیغات شناسایی می شوند.
درنهایت و پس از بررسی تمام این موارد با توجه به بودجه و مکان تبلیغات و پیام های تبلیغاتی مشخص شده، رسانه های مناسب و طرح های تبلیغاتی و زمانبندی و چگونگی پیاده سازی تبلیغات مشخص می شوند که در اصطلاح به متدلوژی تبلیغات معروف است.
توجه: کلیات استراتژی تبلیغاتی در این مقاله برای شما بیان شد اما فراموش نکنید طراحی و پیاده سازی استراتژی تبلیغات نیاز به تجربه، تخصص و صرف زمان و شناخت کامل از محصول و خدمات دارد. 
در صورت تمایل خوشحال می شویم یک فنجان چایی در خدمتتان باشیم و از مشاوره رایگان ما بهره ببرید.
 

  • 1396/11/12